Megosztom a Facebookon Megosztom az Iwiwen Megosztom a Tumblren Megosztom a Google Readeren Megosztom a Google Buzzon

Mégiscsak van isteni gondviselés- gondoltam- amikor megtudtam, hogy két nagy magyar kedvencem az after@all és az Eclipse végre lemezszerződéshez jutott, a főleg külföldi piacokon érdekelt Periferic Records jóvoltából.

 

Sajnos hazánkban csak kevesen ismerik zenéjüket, ráadásul a sors különös fintora, hogy mindkét együttes miskolci érdekeltségű. Az after@all zenéjét, amit maguk futurock- ként definiálnak, magam sem tudnám jobban meghatározni. A lemez dalain végigvonul egyfajta sci- fi vonal, mind a szövegek mind a hangszerelés esetében. Sampler betétekre, space-es billentyű szőnyegekre, futurisztikus gitárszólamokra építkezik KjU énekes változatos énektémáival. Mégis, ezt a jövőt idéző szigorú zenei világot, állandóan át meg átszövik a klasszikus európai és progresszív rendszereket jellemző érzelemdús, dallam centrikusabb epizódok. Ennél a pontnál lehetne megfogni az after@all zenei világának különlegességét. Repertoárjuk a zongora hangszínnel támogatott lírától, a komplex, art rockos témákon át a legsúlyosabb, nu metal idéző riff hegyekig terjed. Mindezt sikerült úgy ötvözniük a zseniális, fiatal muzsikusoknak, hogy megértették a különböző műfajok lényegét. Nem kiforratlan kollázzsal állunk szemben, hanem valóban egyedi, egységes stílussá olvasztott kompozícióval. A hatásokat tovább boncolva a Korn, Deftones vagy FFabrik mellett ugyanolyan hangsúlyosan felbukkannak a 70- es évek nagy progresszív zenekarai : a King Crimson, a Genesis vagy a Yes, de ha figyelmesen többször végigpörgetjük az anyagot láthatjuk, hogy a srácok jól ismerik a Tool, a Faith No More vagy a VoiVod úttörő munkásságát is. Tisztában vagyok vele, hogy a zenekar neve sokak számára ismeretlenül cseng, és valószínűleg ez a dolog a közeljövőben sem fog megváltozni, de az biztos, hogy az after@all végre elindult azon az úton amely kitartó munkájuknak köszönhetően az őket megillető helyre fogja juttatni.

Héda