Megosztom a Facebookon Megosztom az Iwiwen Megosztom a Tumblren Megosztom a Google Readeren Megosztom a Google Buzzon

2001.

A nyíregyházi Relikvia nevû gótikus csapat ötszámos demóját tartom kezemben. A számok közül négy régebben készült, ami sajnos a minõségükön is erõsen hallatszik. Azonban az ötödik nóta, ami egyébként a Shock! egyik válogatására is felkerült, már nagyban kiemelkedik az elõzõekbõl.
A négy elsõ nótáról csak annyit, hogy egy tehetséges csapat elsõ lépéseinek tekinthetõek, botladozósan, de céltudatosan megtett lépéseknek. Vannak nagyon kecsegtetõ elképzelések, de sajnos a zenei tudásuk nem volt még elég stabil, nem voltak elég érettek ahhoz, hogy sok jót mondjak róluk. De például a harmadik "Kétségek Temploma" c. nótával lehetne valamit kezdeni, én nem hagynám egy demón elveszni, inkább kicsit dolgoznék még rajta, és egy kiforrottabb hangzással remek kis dal kerekedne belõle. Elsõsorban azt tartanám fontosnak, hogy Vánczu Miki járjon el énektanárhoz, mert vannak a hangjában feljavítható dolgok, és egy jó tanár biztosan abba az irányba tudná terelni a hangját, ami amúgy is erõssége, s így nem erõltetne olyan dolgokat, ami nem áll neki jól. Biri Gábor dobosra is ráférne némi tanulás, gyakorlás. A húros szakasz már ezeken a nótákon is ügyes.
Az Amor Fati címû opusz egy nagyszerû nóta viszont, egyértelmûen hallatszik rajta a munka, a szorgalom, és kialakulóban lévõ saját stílus is. Fodor Zsuzsa hangja csodálatos, remek és nagyszerû, gyönyörû (nem csak ebben a dalban, hanem végig, már ahol szerephez jutott)! Amit énekesként teljesít, az minden elismerést megérdemel! Többet kéne õt "használni" !!! Itt már Miki is jobban énekel. A gitárok olyan hangulatot teremtenek, ami megalapozza a késõbbi nóták erõteljességét, fantáziadússágát, összhangjuk is érett.
Azt hiszem, ha sokat, vagy még többet dolgoznak, gyakorolnak, és írnak egy rakás új nótát, amik az Amor Fati jegyében készülhetnek, nagyon jó kis csapat lesznek õk. Érdemes megjegyezni a nevüket!

www.extra.hu/relikvia

Gyebnár Mónika