Belépés
Keresés
Buliajánló



Megosztom a Facebookon Megosztom az Iwiwen Megosztom a Tumblren Megosztom a Google Readeren Megosztom a Google Buzzon



A tavalyi „Underground Heroes” feldolgozás-album kitérője után itt van a negyedik teljes albumunk, az „Exitus”. Elődjéhez, az „Eco-ethic”-hez (2010) és a már kialakult zenei, illetve hangzásvilágunkhoz képest nem történt gyökeres változás, viszont ismét sikerült előrelépnünk, ami a változatosságra és a dalközpontúságra, valamint az igényes, tartalmas szövegekre való törekvéseinket illeti.

A számok írása és a felvétel az „Underground Heroes”-on kialakult munkamódszerrel zajlott. Erre valójában rá is kényszerültünk, hiszen dobosunk, Fekete Szabolcs egy ideje Svájcban él és dolgozik, így nem csak a saját témáit rögzítette ott, hanem a lemez keverését is kint végezte, az Interneten hidalva át a távolság adta nehézségeket, de az eredménnyel maradéktalanul elégedettek vagyunk. A hangzásunk az old school hagyományokon alapszik, ami a jövőben sem fog változni, és a ránk jellemző nyers, gitárközpontú megszólaláson ezúttal is csak annyit frissítettünk, amennyire szükségét éreztük és izgalmasnak találtuk. Igyekeztünk azért nem önismétlő megközelítéssel kicsit megfrissíteni a zenénket, illetve a hangzásunkat (lásd-halld: Kingdom of Sorrow).

Ez alkalommal is házi demózás előzte meg a tényleges felvételeket. Ennek során ismét rengeteget csiszoltuk a témákat, ám az eddigi tapasztalatok nyomán most hamarabb dőlt el, mely témák mehetnek át Szabolcs és Czetvitz Norbert gitáros, dalszerző szűrőjén, és a szerzemények hamarabb nyerték el végleges formájukat. Összesen tizennégy dalunk született, ezek közül végül kilenc került fel a lemezre.

Az „Exitus”-on is igyekeztünk minél több oldaláról bemutatni a Nadirt, és éppúgy megtalálhatók a lemezen a militáns death metalos, mint a súlyos doomos pillanatok vagy az energikus hardcore elemek. A dalokban végig ezek ötvöződnek különböző arányban: az éles dinamikai váltásokra épülő Plunderers Of The Earth (ezzel, illetve az ehhez készített videoklippel vezettük fel az albumot) tipikusan e három alkotóelem ötvözete, az Altamira és az Indirect Genocide ízig-vérig doom / death, míg a nyitó We're Here For A Cause-ban vagy a Steal To Breedben a death metal és a hardcore keveredik. Ami közös a számokban, az a letisztult felépítés, valamint a fogós riffek és refrének. Az énektémákat szintén a könnyen megjegyezhetőséget szem előtt tartva dolgoztuk ki, erre a kötött pályára „állítva rá” magukat a dalszövegeket. A záró, kilenc perc körüli The Last One In The Wild ezzel szemben a legösszetettebb és legmerészebb szerzemény, amely valaha kikerült a kezünk alól. A benne átélhető hangulati váltások miatt a leginkább előremutató is.

Szövegileg minden eddiginél alaposabban, mélyebben tárgyaljuk az állatvilággal foglalkozó témákat, több oldalról körüljárva a kérdéskört: az állatokkal szembeni, a mindennapi életben tapasztalható kíméletlen bánásmód elleni indulatos felszólalások (Steal To Breed, Dog Abuser), a viszonylag közeli múltban kihalt vagy a kipusztulás szélére sodort fajok sorsát szemléltető szövegek (Hyrcanian, Overfishing / Gone By 2048) vagy az előző lemez The Prometheus Deception nótájának elvontabb vonalát folytató, de a koncepcióba szervesen beépülő történelmi ihletésű témák (Altamira, Indirect Genocide) egyaránt születtek.
Külön öröm számunkra, hogy az album elkészítésében olyan ismert és elismert zenészek is részt vettek, akikkel egyben jó baráti viszonyt is ápolunk, és akik a Nadir által képviselt zenei irányvonallal, illetve mondanivalóval egyaránt tudnak azonosulni. A We're Here For A Cause visszatérő sorai és a Dog Abuser bevezető prózája Jakab Zoltánhoz (ex-Newborn, Bridge To Solace) fűződik, az Overfishing / Gone By 2048 refrénjében Tony J. Jelencovich (Transport League) szerepel, a The Last One In The Wildban pedig Greg Bennick (Trial) vállalt egy spoken word részt. Ez utóbbi számban, valamint az Indirect Genocide-ban cselló is hallható, ezen a hangszeren Barta Gyöngyi (Képzelt Város) működött közre.

Ezt az összefogást – egyfajta underground összetartást, egy ügy melletti kiállást – jelképezi az „Exitus” borítója is a rajta látható egymásba fonódó kezekkel.

Az anyag (akárcsak minden eddig megjelent anyagunk) ingyenesen letölthető a Nadir hivatalos honlapjáról http://www.nadir-official.com/ , CD formátumban pedig – a hagyományoknak megfelelően – a koncerteken osztogatjuk majd ingyenesen. A legközelebbi publikus időpontok: június 30-a (Sz.A.R. fesztivál), illetve július 30-a, amikor is az amerikai Red Fang előtt játszanak a Dürer Kertben. A zenekarral kapcsolatos aktualitások naprakészen követhetők az együttes Facebook oldalán: http://www.facebook.com/Nadirhungary

http://www.youtube.com/user/nadirmetal

 

 
Hírek
Twister

Friss dal, klippel...

Bővebben...
 
Apey & The Pea

Betiltani nem tudták a kecskeméti koncertet, de nem lesz póló és lemez árusítás

Bővebben...
 
Cadaveres

Ma 3 órakor került bemutatásra a Cadaveres legfrisebb klipje a metal.hu webzinen.

Bővebben...
 
Echonald

KLIPPREMIER! VÁLTOZUNK - új dal a zenekartól

Bővebben...
 
Pennhurst

Diliházból az Arénába!

Bővebben...
 
Facebook
Archívum
Metal TOP100
Oldalunk tagja a

listának!
Klikkelj az ikonra, hogy lásd a lista állását!