 
  
 
  
 
  
 
  
M.Á.K.
 Az 
      1994-es év októberében néhány jelentéktelen zenekar utódaként megalakult a M.Á.K. 
      Alapító tagjai: BARTHA JÁNOS-DOB (1971), DOBA DÁNIEL-BASSZUSGITÁR (1973), KOVÁTS 
      ÁRON-GITÁR (1972), NAGY SÁNDOR-ÉNEK (1973). A M.Á.K. nevet a zenekar a 47-es 
      villamos táblájának hátáról vette, miszerint: Megállóhelyek és Átszállási Kapcsolatok.
Az 
      1994-es év októberében néhány jelentéktelen zenekar utódaként megalakult a M.Á.K. 
      Alapító tagjai: BARTHA JÁNOS-DOB (1971), DOBA DÁNIEL-BASSZUSGITÁR (1973), KOVÁTS 
      ÁRON-GITÁR (1972), NAGY SÁNDOR-ÉNEK (1973). A M.Á.K. nevet a zenekar a 47-es 
      villamos táblájának hátáról vette, miszerint: Megállóhelyek és Átszállási Kapcsolatok. 
      
    
  Az 1995-ös évben a folyamatosan növekvõ közönség igényei miatt elkészítették 
  elsõ demófelvételüket, amely az A 7-ESEN, MENEDZSER-DAL és SZARAJEVÓ számokat 
  tartalmazta. Nyáron az "A 7-ESEN" számukból alacsony költségvetésû, 
  fekete-fehér klipet készítenek, amit elsõként az A3 televízió tûz mûsorára. 
  Folyamatosan koncerteztek fõként Budapesten, de néhány vidéki városban illetve 
  fõiskolai rendezvényeken is. Állandó vendégei az FMK-nak, a szépemlékû Fekete 
  Lyuknak és a Látomás Klubnak is. Nyáron nagy sikerrel lépnek fel a Diák Szigeten, 
  a Blues-színpadon(!). A mûsoruk ekkortájt -a saját számok mellet- fõként fel- 
  és átdolgozásokból (Ramones, Toten Hosen, Nick Cave, stb.) állt.
  Az 1996-os év folyamán felveszik második demójukat, amely a BALATONI NYÁL, UTOLSÓ 
  TANGÓ BUDAPESTEN, TALÁLT KINCS és EL INNEN címû dalokat tartalmazta. A sikerük 
  bizonyítéka, hogy klipjük az A3 slágerlistáján több mint két hónapig az elsõ 
  tíz között tanyázik. Ennek következményeként meghívják õket a MÁRTON CSABA vezette, 
  nagy népszerûségnek örvendõ "Bolondóra" címû egész estés mûsorba. 
  Az év csúcspontjaként a német WIZO elõtt játszanak az E-klub nagyszínpadán hatalmas 
  sikerrel. Közben az FMK mellet a frissen megnyílt Wigwam Klubban is folyamatosan 
  koncerteznek. Ismét fellépnek a Diák Szigeten, ahol sikerük nagyságát több újságcikk 
  (Wanted, Z-magazin, stb.) is bizonyítja. Szintén ennek illetve az elkészített 
  demóknak köszönhetõen a CrossRoads Records nevû független lemezkiadónál kapnak 
  lehetõséget elsõ albumuk elkészítésére. A felvételek megkezdése elõtt felfelé 
  ívelõ pályájuk megtörik: NAGY SÁNDOR énekes bejelenti távozását a zenekarból, 
  de ígérete szerint csak ideiglenes jelleggel, egy év idõtartamra, hogy az Egyesült 
  Államokba utazzon nyelvtanulás céljából. Az átmeneti ûr kitöltésére és folyamatos 
  jelenlétük biztosítására vendégül hívják KISS ERNÕT (1974), a Mute Man együttes 
  énekesét. Ez a döntés a hírnevüknek többet ártott, mintha nem is koncerteztek 
  volna egyáltalán. Sajnos a póténekes személye sem énekstílusában, sem elképzeléseiben 
  nem egyezett a maradék három tagéval, így szó sem lehetett a stúdiófelvételek 
  megkezdésérõl.
  Az 1997-es év tavaszáig mérsékelt sikereket tudhat magáénak ez a felállás. Ekkor 
  érkezik az újabb rossz hír: NAGY SÁNDOR nem kíván hazajönni az Egyesült Államokból. 
  A megmaradt három tag úgy dönt, ideje új énekes után nézni. A választásuk OROSZI 
  IVÁNRA (1973), a Sugarloaf volt énekesére esik. A gyors szövegtanulások után 
  az események és a zenekar alkotókedve új fordulatot és lendületet vesz. A lemezajánlatnak 
  eleget téve Zalaegerszegen felveszik készülõ albumuk demóverzióját, melyet a 
  CrossRoads Records "UTOLSÓ TANGÓ BUDAPESTEN DEMÓ 1997" címen kizárólag 
  kazettán hoz forgalomba. Mindemellett folyamatosan koncertezni kezdenek fõként 
  Budapesten, hogy az egykori közönséget visszahódítsák. Ennek egyik legjelentõsebb 
  lépéseként a Pepsi Szigeten lépnek fel kétszer: egyszer a Wanted-színpadon, 
  egyszer a Rock színpadon, de mindkét helyen, mint fõprodukció és az elõbbin 
  kb. 3000 lelkes nézõ elõtt. A siker a csapatnak ismét nagy lendületet ad, ezért 
  úgy döntenek, hogy végleges formában, profi körülmények között rögzítik az album 
  anyagát. Dunakeszin a HSB stúdióban készített anyag októberben jelenik meg CD 
  és kazetta formájában. Rögtön ezután újraforgatják az "A 7-ESEN" klipjét, 
  ezúttal színesben, egy BKV buszon. A klip játszásra kerül majdnem valamennyi 
  zenei mûsorban és zenei adón (Z+, Szív TV, MSat, RTL Klub, MTV1, ATV, BP TV 
  és vidéki kábeltelevíziók). Meghívást kapnak többek között az MTV1 "Repeta" 
  címû mûsorába, mint sztárvendég. A lemez mindeközben kedvezõ fogadtatásra talál 
  mind a nagyközönség, mind a szakma köreiben (pl. Z Magazin 5 pont). A zenekar 
  történetében elõször 14 állomásos országos õszi koncert- és médiaturnéra indulnak 
  különbözõ elõzenekarok kíséretében.
  Az 1998-as évben folytatódnak a folyamatos koncertek. Tavaszi 17 állomásos országos 
  média- és koncertturnéra indulnak. Közben egyre többször szerepelnek a különbözõ 
  médiákban: Z+ "Sztárlat", RTL Klub "A Reggel" (három alkalommal), 
  "Bravo TV", Szív TV "Különjárat", BP TV: Nagy Feró mûsora, 
  Wanted magazin, Z magazin, Képes Európa, Budapest Week (angolul), Metal Hammer, 
  Rockinform, fanzinok, stb. Tudtukon kívül az "A 7-ESEN" daluk bekerül 
  a Petõfi Rádió "A rock gyermekei" címû mûsorába, ahol három héten 
  át vezetik a slágelistát, majd közkívánatra interjú is készül velük. Elkészítik 
  a "SZOMBAT ESTI ROCK'N'ROLL" klipjét, melyet az énekes lakásának a 
  padlásán illetve egy Wigwam koncerten forgatnak és a már ismertetett TV adókon 
  sugároznak. Nyáron elõször játszanak EFOTT-on, míg a Pepsi Szigeten a Z+ színpadon 
  mintegy 2500 nézõ elõtt lépnek fel, melyet a Z+ televízió egy interjúval egybekötve 
  rögzít és késõbb mûsorára is tûz. Az õsz folyamán az Almássy téren lépnek fel 
  a VHK meghívására és újabb, de rövidebb koncertturnéra indulnak eddig még nem 
  érintett helyszínek beiktatásával. A budapesti helyszínek közül a törzshellyé 
  elõlépett, de idõközben bezárt Wigwam Klub mellett a frissen megnyílt Süss fel 
  nap nevû mulatóban, valamint a Jailhouse Rockpubban is folyamatosan koncerteznek. 
  Eközben készítik az új dalokat és tervbe veszik egy következõ album megjelentetését 
  is. Szeptemberben elsõként hívják meg õket az MTV1 -azóta már megszûnt- "Zeneszombat" 
  címû adásába, ahol kétes sikert aratnak a helyi, fõleg 50-es 60-as éveikben 
  járó közönség elõtt, de annál nagyobbat a TV nézõ fiatalok között. Télen ritkábban 
  lépnek fel, inkább az új dalok írásával és próbákkal hasznosítják idejüket.
  Az 1999-es év eleje továbbra is az új dalok írásával telik. Idõközben néhány 
  szám erejéig csatlakozik hozzájuk ZSEMLYE SÁNDOR SZAXOFONOS, aki mára szinte 
  az ötödik tagja a zenekarnak. Februárban hosszú idõ után elõször lépnek fel 
  az újonnan megnyitott, új helyre költözött Wigwam Rock Klubban, ahol akkora 
  sikert aratnak, ami még õket is meglepi. Ekkor válik bizonyossá számukra, hogy 
  valóban megérett az idõ egy újabb album elkészítésére. Ismét belevetik magukat 
  a dalszerzésbe és próbákba, csak néha megszakítva egy-egy Wigwambeli fellépéssel. 
  Nyáron ismét játszanak az EFOTT-on, majd a Pepsi Szigeten, ahol ismét fõprodukcióként 
  szerepelnek a Wanted-színpadon. A nyár végén felveszik új demóanyaguk elsõ 4 
  számát VEDRES JOE stúdiójában, majd ismét a próbaterembe mennek további ihlet- 
  és zeneszerzés céljából. Szeptember végén rögzítik demóanyaguk második részét 
  a saját "házistúdiójukban". A tervezett album anyaga csaknem teljesen 
  elkészül, már csak a felvételek és a kiadás lenne hátra, de a stúdiómunkálatok 
  a tervektõl eltérõen nem kezdõdnek meg sem az õsz, sem a tél folyamán. Ezen 
  idõszakban ritkábban, de folyamatosan koncerteznek és megkezdõdik a konkrét 
  készülõdés az új album munkálataira. Az év zárása parádésan sikerül: december 
  28-án több kisebb zenekar kíséretében nagy sikerrel lépnek fel fõprodukcióként 
  az AURÓRÁVAL közösen a Petõfi Csarnokban.
  A 2000-es év januárjától mintegy 19 állomásos turnéra indulnak a C.A.F.B. és 
  SUCKER PUNCH zenekarok kiséretében az ország kisebb-nagyobb városaiban (pl. 
  Miskolc-Vian, Eger-Más Klub, Veszprém-Fintor, stb.). Ennek keretében kiemelkedõ 
  sikerrel szerepelnek Budapesten március 11-én a Wigwamban. A turné végeztével 
  a nyár folyamán fellépnek a legjelentõsebb nyári fesztiválokon, melyek közül 
  a Pepsi Sziget 2000-en a szinte már szokásos sikerrel szerepelnek a Wanted-színpadon 
  a nagyszámú közönség elõtt. Az õsz folyamán ismét turnéra indulnak a C.A.F.B. 
  és a SUCKER PUNCH zenekarokkal, melynek során 10 elõzõleg nem érintett helyszínt 
  keresnek fel. A koncertek közepette szeptember 29-én végre megkezdik az új lemez 
  anyagának felvételeit és erejükbõl még egy élõ fellépésre is futja a Duna TV 
  "Miénk a tér" címû adásában, ahol két régi és két új dalt játszanak. 
  A turné és a felvételek végeztével KOVÁTS ÁRON gitáros üzleti karrierje érdekében 
  kilép a zenekarból és a zenei pályát is elhagyja. Az gitáros posztjára KATÓ 
  CSABA érkezik az ugyancsak népszerû BOMBER együttesbõl. Az új felállás bemutatkozására 
  november 18-án kerül sor a Wigwamban osztatlan sikert aratva. A 2000-es évet 
  ugyancsak ezen a helyszínen zárják december 26-án a II. Punkkarácsony fõzenekaraként, 
  teltházas koncerttel búcsúzva a XX. századot.
  A 2001-es év januárjában befejezõdnek az új album stúdiómunkálatai, majd február-tól 
  ismét a C.A.F.B. társaságában indulnak a mintegy 15 állomást éritõ tavaszi turnéjukra. 
  Március végén megállapodnak a Metal Hammer Produkciós Irodával az új CD kiadásáról, 
  aminek megjelenési idõpontját május végében határozzák meg. Eközben folyamatosan 
  koncerteznek és elõkészítik a lemezhez kapcsolódó promóció összes lehetséges 
  módját. Az új anyag végül a Pepsi Sziget 2001 Fesztiválra jeleneki meg CD és 
  kazetta formátumban. A jelentõsebb nyári fesztiválok (EFOTT, Pepsi Sziget, stb.) 
  és egy kis pihenõ után szeptember végén forgatják új videóklipjüket, majd az 
  õszi-téli turné veszi kezdetét...





