2001.
A
nyíregyházi Relikvia nevû gótikus csapat ötszámos demóját tartom kezemben. A
számok közül négy régebben készült, ami sajnos a minõségükön is erõsen hallatszik.
Azonban az ötödik nóta, ami egyébként a Shock! egyik válogatására is felkerült,
már nagyban kiemelkedik az elõzõekbõl.
A négy elsõ nótáról csak annyit, hogy egy tehetséges csapat elsõ lépéseinek
tekinthetõek, botladozósan, de céltudatosan megtett lépéseknek. Vannak nagyon
kecsegtetõ elképzelések, de sajnos a zenei tudásuk nem volt még elég stabil,
nem voltak elég érettek ahhoz, hogy sok jót mondjak róluk. De például a harmadik
"Kétségek Temploma" c. nótával lehetne valamit kezdeni, én nem hagynám
egy demón elveszni, inkább kicsit dolgoznék még rajta, és egy kiforrottabb hangzással
remek kis dal kerekedne belõle. Elsõsorban azt tartanám fontosnak, hogy Vánczu
Miki járjon el énektanárhoz, mert vannak a hangjában feljavítható dolgok, és
egy jó tanár biztosan abba az irányba tudná terelni a hangját, ami amúgy is
erõssége, s így nem erõltetne olyan dolgokat, ami nem áll neki jól. Biri Gábor
dobosra is ráférne némi tanulás, gyakorlás. A húros szakasz már ezeken a nótákon
is ügyes.
Az Amor Fati címû opusz egy nagyszerû nóta viszont, egyértelmûen hallatszik
rajta a munka, a szorgalom, és kialakulóban lévõ saját stílus is. Fodor Zsuzsa
hangja csodálatos, remek és nagyszerû, gyönyörû (nem csak ebben a dalban, hanem
végig, már ahol szerephez jutott)! Amit énekesként teljesít, az minden elismerést
megérdemel! Többet kéne õt "használni" !!! Itt már Miki is jobban
énekel. A gitárok olyan hangulatot teremtenek, ami megalapozza a késõbbi nóták
erõteljességét, fantáziadússágát, összhangjuk is érett.
Azt hiszem, ha sokat, vagy még többet dolgoznak, gyakorolnak, és írnak egy rakás
új nótát, amik az Amor Fati jegyében készülhetnek, nagyon jó kis csapat lesznek
õk. Érdemes megjegyezni a nevüket!
Gyebnár Mónika